طراحی وب سایت

دانستنی هایی برای طراحان حرفه ای وب سایت

طراحی وب سایت

دانستنی هایی برای طراحان حرفه ای وب سایت

درگاه پرداخت اینترنتی (vpos) بانک ملت

رفتم با رئیس یکی از شعبه های بانک ملت صحبت کردم برا گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی (vpos) تونستم از یه پرینت از فرم هایی که به اینا بخش نامه کردن برای این منظور بگیرم که این فرما رو به هرکسی نمیدن. برای خیلی از اونایی که میخوان درگاه بگیرن مفید هستش. 

مفتو مجانی براتون آپ کردم میتونید ببینید.  

 

فرم شماره 1 : مشخصات حقیقی و یا حقوقی درگاه پرداخت اینترنتی (vpos) بانک ملت

 

فرم شماره 2 : تایید صلاحیت و احراز هویت متقاضی درگاه پرداخت اینترنتی (vpos) بانک ملت

 

منبع :

 www.phpkar.blogsky.com

چرا دامنه ir. را به دامنه com. ترجیح می دهم؟

دوستان مطمئنا شما وقتی میخواین دامنه ای ثبت کنین و سایتی طراحی کنید به روزهای اوج کارتون فکر میکنید و اینکه تمام حقوق این دامنه مال خودتون باشه و فردا کسی نتونه خراب کاری کنه و یا ادعایی در مالکیت دامنه داشته باشه.
در وحله اول همه به فکر دامنه com. هستید چون زیبایی داره و شاید بیشتر به کار شما هم بخوره ولی جدا از هزینه بالاتری که نسبت به دامنه ir. داره این چیزها رو در نظر بگیرید:
اغلب شما مجبورین از طریق شرکت های واسطه ثبت دامنه جهانی اقدام به ثبت دامنه ی مورد نظرتون کنید چون در صورتی که بخواین مستقیم خرید کنید باید هزینه های بیشتری رو متحمل بشین تا بتونید از سایت های متصدی این امر(www.name.com و یا www.Directi.com) خودتون مستقیم دامنه خریداری کنید پس مجبورین به یکی از این هاستینگای ایرانی که نمایندگی داره اعتماد کنید پس اگه این هاستیگ معتبر نباشه فردا که سایت شما اسم و رسمی پیدا کرد ممکنه دامنه شما رو صاحب بشه و حالا شما بیفتین دنبال شکایت و این حرفا ماشالا تو مملکت ما هم که حق خیلی سریع به حقدار میرسه احتمالا یه 20 سال دیگه به شکلایتتون رسیدگی میکنن :))
به عنوان نمونه این مشکل یک بار برای سایت www.persianblog.com پیش اومد.
ویا حتی دامنه خودم (www.parsfonoon.com) که با یه هاستینگ همکاری میکردم و بدلیل مشکلی که با هم پیدا کردیم دامنه منو به نوعی صاحب شد منم دیگه بیخیالش شدم الانم گذاشته برای فروش!
مشکل دوم هم اینکه با این تحریمایی که انجام دادن هیچ بعید نیست یدفه بیان و دامنه های com. رو یدفه برای ایرانیا مسدود کنن.
و مشکل سوم اینترنت ملی و ایجاد محدودیت هایی هستش که برای اینترنت جهانی در ایران میذارن. به عنوان نمونه من امروز میخواستم وارد google بشم دیدم باز نمیشه هر سایت com. میرفتم اصلا باز نمیشد ولی سایتایی مثل ir. باز میشد. این اولین بار بود که این اتفاق برام افتاد گفتم باز اینا دارن خطوط ارتباطیو انگولک میکنن که یه مشکل جدید برامون درست کنن. واقعا مملکت گل بلبله تمام تلاششونو برای آزار اذیت شهروندا انجام میدن واقعا همینجا به مسئولان خسته نباشید عرض مینماییم.
و اما دامنه آی آر (www.nic.ir


سایت نیک کارگذار رسمی ثبت دامنه دات آی آر در ایران هستش و خودتون مستقیم میتونید توش ثبت نام کنید و دامنه ای که میخواین رو خریداری کنید. البته اگه شما خودتون خرید کنید هزینه 3 ، 4 برابر باید بپردازید بهتره از طریق نمایندگی های اینکارو انجام بدین که خیلی ارزونتر براتون تموم میشه .
اصلا هم نگران نباشید که نمایندگی بتونه بعدن ادعایی داشته باشه شما فقط کافیه با ثبت نام رایگان تو نیک دات آی آر یه "نیک هندل" دریافت کنید و بعد از نمایندگی که میخواد دامنه رو براتون خریداری کنه درخواست کنید که صاحب امتیاز رو "نیک هندل" شما وارد کنه
موفق باشید 

 

منبع: 

http://phpkar.blogsky.com/

تاثیر تحریم بر تجارت الکترونیک در ایران

 

عامل تحریم دیگران هستن و من ِ برنامه نویس باید هزینه آن را بپردازم؟ 

دولتی که  شرایط فراهم کردن کار در بازار داخل رو برای امثال من که فارغ التحصیل شدن نمیتواند فراهم کند و از طرفی هم با مسبب شدن تحریم شرایطی ایجاد کرده که امثال من با تخصص و مهارتی که خودشون دارن هم نتوانند خود اشتغال زایی کنند. 

انرژی هسته ای به چه درد من میخوره؟ الان ، درحال حاضر انرژی هسته ای چه نقشی در ساختن آینده من داره؟ 

ولی اگه ما تحریم نبودیم اگه درگاه های بانک های بین المللی بروی ایران باز بود من می تونستم محصولاتی که میسازمو در معرض فروش بین المللی قرار بدم و بتونم پیش رفت کنم برای کشورم هم ارز آوری کرده باشم. 

یه برنامه نویس ارمنی میتونه تو سایتی مثل پی پال حساب بین اللمللی باز کنه و تجارت کنه ولی من نمیتونم. مقصر کیه؟ 

میگن برنامه نویسی پردامد ترین شغل دنیاست ولی نه در ایران که تمام درهای خروجیش بسته هستش. 

فکر کنم یه برنامه نویس ترکیه ای بود که یه دیکشنری ساده نوشته برای موبایل بعد برای فروش گذاشته به قیمت 2 دلار با همون تونسته میلیونر بشه!! 

بله اگه منم تو ترکیه یا هرجایی غیر از ایران بودم آینده روشنتری در انتظارم بود ولی حالا اگه بخوام حساب پی پال باز کنم  

باید اول برم یه کشور خارجی اونجا اقامت بگیرم یا دنبال یه آدم مطمئن بگردم که اجازه بده من از حسابش استفاده کنم که هیچ تضمینی هم نداره. . .

چرا از شیرپوینت دیزاینر به دریم ویور کوچ کردم؟

چرا از SharePoint Designer به Dreamweaver کوچ کردم؟ 


یادمه اوایل که کار طراحی وب رو شروع کرده بودم نرم افزار front page حرف اول رو میزد و اون زمان این نرم افزار تو 1 سی دی بهمراه نرم افزارای office ارائه میشد.
اونموقع ها برنامه نویسا از front page 2000 استفاده میکردن و کثرا هم از ASP کلاسیک برای طراحی سایت های داینامیک استفاده میکردن و PHP یه زبان نو ظهور بود که هنوز نتونسته بود جایگاه خودشو تو عرصه وب های داینامیک باز کنه...
با اومدن front page 2003 این نرم افزار از بسته  office 2003  جدا شدو بصورت سی دی جداگونه عرضه شد تا علاقه مندای طراحی وب سایت فقط ازش استفاده کنن نه همه کاربرای  office ...
تا اینکه در سال 2007 ماکروسافت اعلام کرد که دیگه نرم افزار front page رو ارتقا نمیده و بجاش  SharePoint Designer رو ارائه کرد.
ماکروسافت زبان ASP رو پشتیبانی میکنه ولی php رو پشتیبانی نمیکنه چون ASP در واقع محصول خود ماکروسافت هستش و براش بصرفه نیست بیاد زبان رقیبش یعنی PHP رو هم پشتیبانی کنه حتی به قیمت رضایت کاربراش.
این پشتیبانی نکردن به این معنی هست که موقع کد نویسی کدهایی که می نویسی برای برنامه ناشناخته هستش و تدابیری رو برای راحت بودن برنامه نویش موقع کد نویسی پیشبینی کرده نکرده.
من خودم PHP کار بودم ولی چون از همون اول با محصولات ماکروسافت کار کرده بودم بازم این مسئله رو نادیده میگرفتم و نرم افزارای ماکروسافت رو بخاطر مهارتی که در استفاده کردنش داشتم ترجیح می دادم.
با اینکه همیشه نارضایتی هایی هم داشتم مثل ساختن فایل های ناخواسته و مزاحم و کدهای ناخواسه که این موضوع تو SharePoint Designer به اوج خودش رسید.
یعنی شما با این نرم افزار وقتی مثلا یه فونت خاصی رو میخوای تغییر بدی خودش خودکار براتون بالای صفحه کد استایل مینویسه...
من دوست دارم تمام این کارا تحت نظر خودم باشه بفهمم دقیقا چیکار کردم.
ولی باز هم با این موضوع میسوختمو میساختم تا اینکه متوجه شدم این نرم افزار در فایل  هایی که ذخیره میکنه یک کد پنهان بالای سورس ذخیره میکنه که با هیچ نرم افزار دیگه قابل رویت نیست به غیر از cmd ادیت...
و در موقع استفاده از session در صفحه اررور میده. چون session باید بالای تمام کد ها باشه.
وقتی فایلو باز میکنید میبینید که مشکلی نیست و بالای همه کدهاست 


<?php
session_start();
 


حتی با not pad هم اینو نشون میده ولی وقتی با cmd او فایلو باز میکنید با این صحنه مواجه میشید: 


<?php
session_start();
 


یعنی () رو رویت میکنید و تازه متوجه دلیل اررو های session مشید.
من یه مدتی بخاطر همین از دکمه Save نرم افزار SharePoint Designer استفاده نمیکردم و اول با not pad فایلو باز میکردم کدهارو Copy & past میکرد اونجا Save میکردم که این کد رو خودکار بالای سورس اضافه نکنه
تا اینکه یروز گفتم دیگه کافیه به هر سازی زدی رقصیدیم ماکروسافت دیگه بسه...
همیشه ذکر خیر Adobe Dreamweaver از دوستان میشنیدم و بعد از این مدتی که دارم باهاش کار میکنم تازه فهمیدم چه جواهریه 


در کار کردن با Adobe Dreamweaver باید برنامه نویس ماهرتری باشی تا برات لذت بخش باشه ولی نرم افزارهای ماکروسافت جوری هستن که برای مبتدیا هم قابل استفاده باشه.
تو Adobe Dreamweaver خیلی راحتتر میشه با PHP کار کرد و با دادن اطلاعات ftp سایت همونجا اگه به نت متصل باشین خیلی راحتتر آپلود میکنه صفحه ساخته شده رو تو هاستتون و شما میتونید مشاهده کنید کلا این مدت که ازش استفاده دارم میکنم فقط دارم لذت میبرم . 

... 

منبع:

http://phpkar.blogsky.com 

چگونه طراح سایت شویم؟

طراحی وب

اول بگم طراح سایت با برنامه نویس سایت 2 مقوله کاملا متفاوت هستن ولی در ایران معمولا برنامه نویس سایت رو هم با عنوان طراح سایت میشناسن 

فرقش اینه که طراح سایت فقط به ظاهر سایت و شمائل اجزای داخلی سایت توجه میکنه و چیزی که ما از ظاهر یک سایت متوجه میشیم و میبینیم در واقع کار طراح سایت هست که نام دیگه ی اون هم میشه گفت طراح قالب. 

پس در واقع طراح سایت به طراح قالب سایت میگن که نیازی به دونستن برنامه نویسی کار با بانک اطلاعاتی نداره ولی به هر حال باید 2 زبان html و css و ترجیحا javaScript هم آشنایی داشته باشه. اما تخصص اصلیش باید در زمینه فتوشاپ و ماکرومدیا فلش باشه

ولی برنامه نویس سایت علاوه بر اون  باید تخصص اصلیش در زمینه برنامه نویسی داینامیک(کار با بانک اطلاعاتی) باشه زبانهایی مثل PHP , ASP و کار با بانکهای اطلاعاتی مثل MYSQL  و SQL Server . 

کلا ما 2 نوع سایت داریم . استاتیک و دینامیک 

استاتیک به سایت های ثابت گفته میشن که نیازی به بانک اطلاعاتی ندارن و یسری اطلاعات رو بصورت ثابت در اختیار کاربرا قرار میدن مثل وب سایت شخصی من: 

http://mehdihosseini.ir 

ولی دینامیک به سایت هایی گفته میشه که نیاز به تغییرات زیاد و درج اطلاعات به صورت روزانه و یا دریافت اطلاعات از کاربرای سایت داره مثل فروشگاهها ، وبلاگ ها ، سایت های اجتماعی و... 

که نیاز به بانک اطلاعاتی و دانستن زبان sql دارند. مثل فرشگاه فیفو: 

http://fifo.ir  

البته زبان های دیگه ای هم برای طراحی وب مورد استفاده قرار میکیره مثل، Java،  Jquery ، RSS و ... که هرکدام کارایی خاص خودشونو دارن که اگر لازم دیدم بعدا توضیح میدم ولی در کل برای طراح وب سایت شدن باید این مسیرو طی کنید:  

 

یاد گیری زبان Html 

یاد گیری زبان CSS 

آشنایی با Java Script 

--------------------------تا اینجا سایت های استاتیک(بدون نیاز به بانک اطلاعاتی)  

 

یاد گیری زبان PHP و یا ASP.net (که یکی رو باید انتخاب کنید)   

یادگیری زبان SQL (منطبق با زبانی که انتخاب کردین) 

---------------------------تا اینجا سایت های دینامیک( با نیاز به بانک اطلاعاتی)  

که معمولا اونایی که ASP.net کار میکنن بانک اطلاعاتی SQL SERVER رو انتخاب میکنن  

و اونایی که PHP کارن بانک اطلاعاتی MySQL  

که این بخاطر سازگاری بیشتر این بانک ها به اون زبان بخصوص هستش 

ولی اینکه کدوم زبانو انتخاب کنیم بازم یه بحث جدا میطلبه که شاید تو پست های آینده یه مطلب راجبش نوشتم  

 ...

من این مطالب رو خودم مینوسیم و از جایی کپی نمیکنم  

سعی کردم مختصر ، مفید و کامل باشه پس لطفا در صورت کپی برداری ذکر منبع فراموش نشود:  

http://phpkar.blogsky.com 

با تشکر